Biuletyn Informacji Publicznej

Informacja dla petenta, strony, pełnomocnika

Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 roku w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. z 2018 r., poz. 180) akceptowalne formaty załączników to: .doc, .docx, .gif, .jpg (.jpeg), .ods, .odt, .pdf, .png, .rtf, .svg, .tif (.tiff), .txt, .xls, .xlsx, .xml, .zip, .rar, .7z

Sposób doręczania dokumentów elektronicznych
do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie

Stosownie do art. 16 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 57) wymiana korespondencji w formie dokumentów elektronicznych między obywatelem a Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Olsztynie odbywa się wyłącznie za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Korespondencja kierowana do Kolegium musi być uwierzytelniona podpisem elektronicznym – za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego.

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Olsztynie prowadzi Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) pod adresem: /19ikth59ks/SkrytkaESP

Kliknij aby przejść do Elektronicznej Skrzynki Podawczej

W celu wniesienia pisma w formie dokumentu elektronicznego do Kolegium niezbędne jest:

  • Posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub posiadanie profilu zaufanego.

  • Posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP (założenie konta jest bezpłatne).

  • Usługa profilu zaufanego jest usługą bezpłatną.

  • Wypełnienie na platformie ePUAP formularza umożliwiającego złożenie podania do Kolegium.

Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami nie może przekroczyć 4,5 MB.

Otrzymanie dokumentu elektronicznego przez Kolegium potwierdzane jest wysłaniem Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO).

Wnoszenie do Kolegium dokumentów elektronicznych na informatycznych nośnikach danych

Dokument elektroniczny oraz każdy z załączników powinny być podpisane podpisem elektronicznym nadawcy - weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, bądź profilem zaufanym.

Informatyczny nośnik danych powinien być trwale oznakowany w sposób pozwalający na jego jednoznaczną identyfikację, w tym identyfikację z osobą wnoszącą. Dostarczony nośnik nie może zawierać złośliwego oprogramowania.

W przypadku niespełnienia powyższych wymagań, dokumenty elektroniczne nie zostaną przyjęte.

Kolegium przyjmuje następujące typy nośników danych:

  1. dysk CD (CD-R, CD-RW) lub DVD (DVD-R, DVD-RW),
  2. pamięć flash,
  3. dysk USB.

Kontakt z Kolegium za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej

Podania wnoszone za pomocą poczty elektronicznej (e-mail) na adres poczty elektronicznej Kolegium:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

nie wywołują skutków procesowych, nie są bowiem dokumentami elektronicznymi. Podania skierowane na adres poczty elektronicznej podmiotu publicznego traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania. Stanowią one jedynie elektroniczną formę kontaktu obywatela z Kolegium (podobnie jak kontakt telefoniczny), który odbywa się poza postępowaniem administracyjnym.

Zgodnie z art. 63 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) wnosi się na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu. Podania utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych lub za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym organu administracji publicznej. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.

Wyjątek od powyższej zasady stanowią wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które mogą być składane na adres poczty elektronicznej Kolegium bez konieczności korzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP).

Pracownik Biura Kolegium, wyznaczony do prowadzenia kancelarii, przyjmuje korespondencję. Korespondencja może wpłynąć drogą pocztową faksem, pocztą elektroniczną lub może być dostarczona osobiście przez strony lub pracowników organów pierwszej instancji. Pracownik, po wpłynięciu pisma (sprawy), sprawdza, czy dotyczy ono sprawy już wszczętej, czy też zapoczątkowuje nową sprawę. W pierwszym wypadku pismo dołącza się do akt sprawy już zarejestrowanej, zaś w drugim rejestruje jako nową sprawę. W obu przypadkach na pierwszej stronie korespondencji stawia się stempel wpływu sprawy do Kolegium z wpisaniem daty i podpisem pracownika.

Pracownik przyjmujący korespondencję sprawdza, czy dołączone są wymienione w piśmie załączniki, dołączona została opłata skarbowa, o ile sprawa wymaga jej uiszczenia, oraz czy pisma zostały podpisane. Braki w tym zakresie odnotowuje na aktach sprawy.

Po wpłynięciu nowej sprawy do Kolegium zostaje ona zarejestrowana w odpowiedniej rzeczowej teczce spraw z nadaniem symbolu sprawy danego rodzaju i bieżącego numeru, a następnie jest wprowadzona do komputerowego programu ewidencyjnego. Po zarejestrowaniu wszystkich spraw, które wpłynęły do Kolegium danego dnia, sporządza się wydruk dzienny (rejestr) z podaniem: numeru bieżącego rejestru, daty wpływu, nazwy strony, numeru bieżącego sprawy danego rodzaju, krótkiego opisu sprawy oraz nazwy organu wydającego orzeczenie w I instancji. Korespondencja z każdego dnia przekazywana jest Prezesowi Kolegium, a w razie jego nieobecności - Wiceprezesowi lub upoważnionemu pracownikowi. Prezes, przeglądając korespondencję, przydziela ją do załatwienia przez siebie, członków Kolegium, pracowników Biura bądź kieruje ją do rozpatrzenia na posiedzeniach i rozprawach. Przydzielenie spraw do załatwienia następuje poprzez umieszczenie na nich dyspozycji określającej sposób i termin załatwienia sprawy.

Przejrzaną i zwróconą przez Prezesa korespondencję rozdziela według dyspozycji pracownik prowadzący kancelarię.

Sprawy oczekujące na rozpatrzenie na posiedzeniu lub rozprawie przechowuje się do czasu wyznaczenia składu orzekającego w osobnych dla danego rodzaju spraw teczkach. Składy orzekające i terminy posiedzeń wyznacza Prezes Kolegium.

Po przygotowaniu przez członków Kolegium decyzji (postanowień, orzeczeń) podjętych w wyniku rozpatrzenia spraw na posiedzeniach (rozprawach), są one przekazywane do Biura celem doręczenia stronom postępowania oraz organowi pierwszej instancji wraz z aktami sprawy. Ostateczne załatwienie sprawy, która wymaga rozpatrzenia na posiedzeniu, odnotowuje się w specjalnie prowadzonym zeszycie posiedzeń oraz w komputerowym programie ewidencyjnym przez wpisanie w odpowiedniej rubryce daty załatwienia (wysłania), natomiast załatwienie innych spraw, które nie wymagają posiedzeń, zostaje odnotowane tylko w komputerowym programie ewidencyjnym.

  1. Sprawy załatwia się według kolejności wpływu w ramach następujących działów przedmiotowych:
    1. podatki i opłaty lokalne; gospodarka i zarządzanie drogami; zajęcie pasa drogowego; komunikacja, drogownictwo i transport; ewidencja i rejestracja pojazdów; pomoc społeczna.
      II zagospodarowanie przestrzenne; ochrona środowiska i gospodarka odpadami; geologia, złoża kopalin; pozwolenia wodnoprawne; gospodarka komunalna; inwestycje komunalne; pomoc społeczna.
    2. gospodarka nieruchomościami; dodatki mieszkaniowe; sprzedaż napojów alkoholowych; oświata; dostęp do informacji publicznej; działalność gospodarcza; pomoc społeczna.
  2. Załatwienie sprawy w postępowaniu odwoławczym powinno nastąpić nie później niż w ciągu:
    1. 1 miesiąca (art. 35 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. k.p.a.);
    2. 2 miesięcy - sprawy podatkowe (art. 139 § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa);
    3. 14 dni - sprawy dotyczące dostępu do informacji publicznej (art. 16 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej).

Informacje nieudostępnione w niniejszym biuletynie mogą być udostępnione na wniosek, którego wzór znajduje się poniżej


WZÓR WNIOSKU O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ

DANE WNIOSKODAWCY
Nazwisko i Imię / Jednostka: ..........................................................................................
Nr PESEL / REGON:..........................................................................................................
Adres: ..................................................................................................................................
Nr telefonu: .........................................................................................................................

WNIOSEK
O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ


Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) zwracam się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie:
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................

SPOSÓB I FORMA UDOSTĘPNIENIA INFORMACJI:*

  • dostęp do przeglądania informacji w urzędzie
  • kserokopia
  • pliki komputerowe

RODZAJ NOŚNIKA:

  • dyskietka 3,5
  • CD-ROM

FORMA PRZEKAZANIA INFORMACJI:

  • Przesłanie informacji pocztą elektroniczną pod adres ..............................................................................................................................................
  • Przesłanie informacji pocztą pod adres** ....................................................................................................................................................................................................................................................
  • Odbiór osobiście przez wnioskodawcę

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. (Dz.U. .Nr 133 poz 883.z późn. zm.)


...............................................                              ..............................................................
Miejscowość, data                                          podpis wnioskodawcy

Uwagi:
* proszę zakreślić właściwe pole krzyżykiem
** wypełnić jeśli adres jest inny niż podany wcześniej

Urząd zastrzega prawo pobrania opłaty od informacji udostępnionych zgodnie z art. 15 ustawy o dostępie do informacji publicznej

Budżet Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie ustalany jest w ustawie budżetowej na dany rok.

Gospodarka finansowa Kolegium prowadzona jest na podstawie planu finansowego opracowanego w oparciu o kwoty dochodów i wydatków wynikających z aktualnego podziału układu wykonawczego budżetu państwa ustalonego przez Ministra Finansów.

Projekt planu finansowego przygotowuje Główny Księgowy Kolegium. Zapewnia on też obsługę finansową Kolegium.

Plan finansowy zatwierdza Prezes Kolegium.

Kwota budżetu na rok 2019 wynosi 3.914 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2018 wynosi 3.797 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2017 wynosi 3.846 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2016 wynosi 3.704 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2015 wynosi 3.359 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2014 wynosi 3.168 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2013 wynosi 3.199 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2012 wynosi 3.200 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2011 wynosi 3.179 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2010 wynosi 3.128 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2009 wynosiła 3.148 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2008 wynosiła 2.722 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2007 wynosiła 2.582 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2006 wynosiła 2.615 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2005 wynosiła 2.243 tys. złotych

Kwota budżetu na rok 2004 wynosiła 2.136 tys. złotych


II. MIENIE Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie

  1. Lokal o powierzchni 414,70 m2 mieszczący się w Olsztynie przy ul Kajki 10/12 - właściciel Skarb Państwa, trwały zarządca - Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Olsztynie.
  2. Samochód osobowy -Toyota Verso- data zakupu 2017 r.
  3. Lokal o powierzchni 45,10 m2 mieszczący się w Olsztynie przy ul Kajki 7 - właściciel Skarb Państwa, trwały zarządca - Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Olsztynie.